حق
1/ ساعت مطالعه بنده، آنطور که تجربه برایم ثابت کره که بازدهی بالایی دارد، بعد از نماز صبح است و بعد از نماز صبح معمولاً بیدارم و مشغول درسم؛ به نظر می‌آید این ساعت بهترین ساعت بهره‌گیری است و همانطور که وارد شده، رزق را نیز در بین الطلوعین تقسیم می‌کنند و علم نیز رزق است.
2/ دیشب کتاب جدیدی شروع کردم به نام پوزیتیویسم منطقی، رهیافتی انتقادی از یک بنده‌خدایی!
در مقدمه کتاب مطلبی آمده بود درباره احساس امر قدسی و مثال به معراج رفتن پیامبر زده‌بود!
آنچه برداشت میشود از این واژه احساس امر قدسی یعنی آنکه نه حقیقتاً برای شخص آن حقیقت اتفاق افتاده باشد بلکه او احساس میکند که در سفری چنین به حق رسیده و ... و احتمالاً این شخص حتماً الإسراء : 1 سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیر را هم احساس امر قدسی میداند و نه حقیقتاً  منتقل شده باشد!
البته اگر مثل آن فلان فلان شده آن ینگه دنیا به نظر شاذی مثل رؤیای رسولانه باور داشته باشد، بله تمام اینها را از دریچه خیالات و در مرتبه بالاتر علم می‌بیند و نه عین و حاق واقع!
طرف عقلش نمیرسد، میگوید این مشکل دارد!
به جای آن که فهم خود را ارتقا دهد از دم زیر پایه همه چیز را میزند.
3/ «آقای سروش تاکید دارد بر اینکه نظریه رویای رسولانه برای حل تناقضات قرآن تولید شده است، چون در قرآن کریم مطالبی آمده که از جهت علمی قابل پذیرش نیست و چون قابل پذیرش نیست ایشان می‌گوید من به این اندیشه فرو رفتم که خب پیامبر اکرم با این عظمت و با این جایگاه معنوی و عرفانی چطور یک چنین مطالبی بیان فرمودند که قابل پذیرش نیست و با علم تناقض دارد و یا گاهی تعارض درونی دارد به همین جهت دنبال راه‌حلی می‌گشتم که این معما را حل کنم که صادر شدن قرآن کریم از پیامبر اکرم با آن مقام و تعارض‌های درونی‌اش را یک طوری کنار هم‌دیگر بچینم که بشود از آن دفاع کرد.»
شما بی زحمت نمیخواهد از کتاب الله دفاع کنید.
4/ بگذریم!
احوالتان خوب است؟